Skip to main content

دندانپزشکی در جماران

دندانپزشکی در جماران، دکتر دندانپزشک عمومی به‌طورکلی، وظیفه ارائه مراقبت‌های روتین دندان و دهان را برعهده دارد، این در حالی است که دکتر متخصص دندان می‌تواند در بیماری‌های پیچیده‌تر به شما کمک کند. برای مثال دندانپزشکان عمومی می‌توانند در مورد ناهنجاری‌های دندان، توصیه‌های اولیه را انجام دهند؛ اما برای ارتودنسی نیاز است که به ارتودنتیست مراجعه کنید.



در این مطلب ما در ابتدا به تخصص دندانپزشکی اشاره خواهیم کرد. در ادامه به بررسی کلینیک دندانپزشکی در جماران خواهیم پرداخت و به نکات و ویژگی‌هایی که یک کلینیک دندانپزشکی باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد و در آخر مقاله، به بررسی تخصص ارتودنسی و متخصص ارتودنسی در جماران خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دندانپزشکی در جماران

دندانپزشکی در جماران، یکی از شاخه‌های تخصصی علم پزشکی است که به سلامت و بیماری‌های دهان، دندان، لثه و بخش‌های مرتبط می‌پردازد. بر اساس نتایج بعضی پژوهش‌ها ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دندان و لثه می‌تواند نشانه یا علامت شماری از عارضه‌ها باشد. حفظ سلامت دهان برای سلامت عمومی بدن ضروری است و متخصصین دندانپزشکی همواره بیماران را تشویق به رعایت بهداشت دهان و دندان می‌کنند و از ایشان می‌خواهند سلامت دندان‌های خود را با ویزیت و جرم‌گیری منظم تضمین کنند.
دندانپزشکی در جماران دارای چند گرایش است که برای اخذ هر یک از آنها باید دوره تخصصی مربوطه را پشت سر گذاشت. متخصص درمان ریشه، متخصص پروتزهای دندانی، دندانپزشک اطفال و متخصص جراحی لثه، مهم‌ترین گرایش‌های دندانپزشکی به حساب می‌آیند. متخصص جراحی لثه، به ناحیه اطراف دندان‌ها می‌پردازد که لثه و بافت‌های دیگر را شامل می‌شود. این گروه از متخصصین درمان بیماری‌های لثه و دیگر عارضه‌های مرتبط با لثه را به عهده بگیرند.

کلینیک دندانپزشکی در جماران

کلینیک دندانپزشکی در جماران، از متخصص‌های گوناگونی برای درمان مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان استفاده می‌کند. یکی از تخصص‌هایی که در این کلینیک به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد، متخصص درمان ریشه است. متخصص درمان ریشه (اندودنتیکس) به درمان بافت‌های داخلی دندان یا پالپ دندان می‌پردازد که عمدتاً از عصب و رگ‌های خونی تشکیل می‌شود. متخصص ریشه درمان عصب‌کشی و دیگر درمان‌های تخصصی ریشه و معاینات مربوط به ساختار داخلی دندان را انجام می‌دهد.
یکی دیگر از خدماتی که در کلینیک دندانپزشکی در جماران به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، لمینت دندان است. لمینت دندان همچون سایر درمان‌های دندانپزشکی، دارای مزایا و معایبی است. کسی که قصد گذاشتن لمینت دارد بهتر است با این موارد آشنا شود؛ زیرا به تصمیم نهایی فرد کمک شایانی خواهد کرد.
از مزایای لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی در جماران می‌توان به جذابیت و زیبایی، مقاومت در برابر لکه و دوام اشاره کرد. اما در کنار مزایای ذکر شده، معایبی نیز در لمینت دندان وجود دارد که می‌توان به هزینه، حساسیت، شکنندگی و برگشت ‌ناپذیری اشاره کرد. هنگامی‌که دندان برای لمینت آماده می‌شود، نمی‌توان آن را به حالت اولیه بازگرداند. به همین دلیل برای افرادی که ترمیم برگشت ‌پذیر را ترجیح می‌دهند، گزینه مناسبی نخواهد بود.


بهترین کلینیک دندانپزشکی در جماران

بهترین کلینیک دندانپزشکی در جماران، کلینیکی است که متخصصان آن قبل از انجام هرگونه فرایندی بر روی دندان بیمار، ابتدا به او مشورت‌های لازم را بدهند. به‌عنوان‌مثال اگر شخصی قصد انجام لمینت دندان را دارد، دندانپزشک باید بررسی کند که آیا این روش برای زیبایی دندان آن فرد مناسب است یا گزینه‌های دیگری را به او پیشنهاد دهد. باندینگ کامپوزیت، سفید کردن دندان‌ها، کانتورینگ دندان، درمان ارتودنسی، روکش‌های دندانی و ایمپلنت‌های دندانی، روش‌های دیگری است که می‌توان برای درمان زیبایی از آنها استفاده کرد.
بهترین کلینیک دندانپزشکی در جماران، تمامی روش‌های زیبایی دندان را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. ایمپلنت‌های دندانی یکی از این روش‌ها است. ایمپلنت‌های دندانی راه حلی دائمی برای دندان‌های از دست رفته هستند. ایمپلنت‌ها با جراحی در استخوان فک کاشته و جایگزین دندان طبیعی می‌شوند. آن‌ها می‌توانند ظاهر لبخند فرد را بهبود بخشیده و ماندگاری بالایی داشته باشند.

متخصص ارتودنسی در جماران

متخصص ارتودنسی در جماران، به ردیف و مرتب کردن دندان‌ها و فک می‌پردازد. متخصص ارتودنسی وظیفه سیم‌کشی دندان‌ها و قرار دادن بریس را روی دندان‌ها به عهده دارد و اختلال‌های مربوط به بی‌نظمی دندان‌ها را درمان می‌کند. به علاوه متخصصین ارتودنسی به بررسی و درمان مشکلات درگیر کننده استخوان و اطراف دهان می‌پردازند که از دیگر عارضه‌ها نشأت می‌گیرد.
به‌طورکلی متخصص ارتودنسی در جماران از ارتودنسی برای درمان مشکلاتی از قبیل جلو بودن یکی از فک‌ها نسبت به دیگری، شلوغی یا کراودینگ دندان‌ها، کرایس بایت یا عدم انطباق دندان‌های فک پایین و بالا و از بین بردن فاصله‌ی میان دندان‌ها استفاده می‌کند.

بهترین متخصص ارتودنسی در جماران

بهترین متخصص ارتودنسی در جماران، با بررسی وضعیت بیمار می‌تواند تشخیص دهد که ارتودنسی ثابت می‌تواند تأثیرگذاری بهتری برای فرد داشته باشد یا ارتودنسی متحرک. طول دوره درمانی ارتودنسی متحرک بیشتر بوده اما اثربخشی و نتیجه پایانی ارتودنسی ثابت زودتر قابل مشاهده است. با‌توجه‌به نوع مشکل بیمار و تشخیص متخصص ارتودنسی مشخص می‌شود که کدام نوع ارتودنسی ثابت می‌تواند نتایج مطلوب‌تری را برای بیمار به دنبال داشته باشد. به‌طورکلی ارتودنسی ثابت دندان دارای سه نوع ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با براکت‌های فلزی و ارتودنسی با براکت‌های سرامیکی می‌باشد.

دندانپزشک در جماران

دندانپزشک در جماران، برای پر کردن دندان ابتدا دندان‌، لثه، زبان و پوست اطراف را بی‌حس می‌کند. دندانپزشک گاهی صفحه کوچک لاستیکی با بدنه فلزی (رابر دم) را دور دندان پوسیده می‌گذارد تا مایعات و ذرات دندان وارد دهان و گلو نشود. سپس پوسیدگی را با دریل مخصوص دندانپزشکی برمی‌دارد و حفره ایجاد شده را با مواد پر می‌کند.
گاهی اوقات آسیب‌دیدگی دندان آن‌قدر شدید و گسترده است که ترمیم دندان و حفظ آن ممکن نیست. در این شرایط چاره‌ای جز کشیدن دندان باقی نمی‌ماند. اگر دندان از لثه بیرون زده باشد و در دهان دیده شود، دندانپزشک در جماران، به راحتی آن را با فورسپس می‌کشد و عمل کشیدن دندان ساده خواهد بود. اما اگر دندان نهفته باشد و بخش خارج شده از لثه آن‌قدر نباشد که بتوان آن را با انبر گرفت، دندانپزشک در جماران ابتدا بافت لثه یا استخوان را کنار می‌زند تا بتواند دندان را ببیند و بکشد. در این حالت جراحی کشیدن دندان انجام می‌شود و باید برای بستن محل جراحی بخیه زده شود تا زخم به خوبی التیام یابد.

متخصص دندانپزشکی در جماران

متخصص دندانپزشکی در جماران، وظایف بسیار مهمی را برای حفظ سلامت دهان و دندان به عهده دارد. ویزیت‌های دوره‌ای منظم بخش مهمی از فعالیت دندانپزشک است. دکتر دندانپزشک بیماران خود را به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به روش صحیح دعوت می‌کند. زیرا با این کار، از پوسیدگی دندان و ابتلا به دیگر بیماری‌های لثه و دندان جلوگیری می‌کنند. دندانپزشک عمومی علاوه بر چکاپ‌های کلی، انجام درمان‌های پایه‌ای را بر عهده دارد که انجام آنها در هر مطب دندانپزشکی معمولی ممکن است. 

افزودن به علاقه مندی ها

منطقه

جماران
نشانی

موقعیت